PUBLICITAT

CAMPANYA PUBLICITARIA:
Aquesta campanya publicitaria l'he amb Ari Jiménez, Ada Coello, Adela Lafuente i jo, Víctor Galvan.

EL PRODUCTE:
Nom del producte? ANIMA
Quin producte? Mascaretes de tela solidaries.
A qui va dirgit? A un públic juvenil - adolescent
Valors associats: Salut.
Valors afegits: Felicitat, solidaritat i ecologisme.
Colors principals: Colors vius, no gaire saturats. El color principal del nostre producte es el color rosa.

LOGO:
En aquest enllaç podeu veure les primeres idees que van tenir del logo, com podeu observar volíem col·locar la idea d'un somriure i la paraula "ANIMA". Seguidament podeu veure els logos que més ens ha agradat.


Seguidament de tenir els esbossos dels logos, vam escollir el seu color i vam fer les proves amb una tauleta gràfica i el Photoshop.


A continuació el logotip definitiu.
SLOGAN:
Amb aquest slogan voliem transmetre felicitat i ganes de sortir al carrer. L'slogan es "Anima l'ànima!".

SPOT:
PREPRODUCCIÓ:
1- Idea inicial:
Mascaretes de tela protectores del viurs COVID-19.Part dels diners que es recullin amb la seva venda, seran destinats a una ONG que recolza emocionalment als infants i joves que durant la quarentena que estem patint i necessiten suport emocional.

2- Storyline:
Les mascaretes ANIMA arriben per a canviar la foscor del dia a dia i tornar-nos el somriure.

3- Guió literari:
Degut a la pandèmia mundial les nostres vides han canviat per complet i la monotonia s'ha tornat rutina. Per aquesta raó, les mascaretes ANIMA arriben per a canviar la foscor del dia a dia i tornar-nos el somriure. Els 5 euros que valen les mascaretes van destinats a la nostra ONG, la qual dóna suport emocional i psicològic als pacients afectats pel COVID-19.

4- Guió tècnic:
Aquí està el guió tècnic del nostre anunci publicitari.

5- Story Board:

PRODUCCIÓ:
A l'hora de la gravació van haver-hi diferents dificultats. El vídeo es pot dividir en dues parts la part del principi que és a l'interior de la casa on volem representar que porten una vida trista. I la segona part que és quan t'ho passes bé amb els amics. Les dificultats les hem trobat a la segona part. Ja que van voler quedar els meus amics i jo, ja que tampoc podíem quedar amb els companys de l'aula perquè vivim a diferents municipis. I justament aquell dia va ploure i no vam poder gravar com volíem, llavors aquella mateixa tarda vam dir de quedar a les 4:30 de la matinada per anar a veure l'alba i així poder gravar, finalment ens va agradar la idea i la vam portar endavant. Gràcies als meus amics per haver participat en aquest projecte. 

Totes les tomes dels vídeos sense editar, es troben en aquest enllaç.

POSTPRODUCCIÓ:
1- Edició:
L'edició es va fer amb el programa Filmora, el que vam fer-hi va fer anar retallant els diferents plans fets i ajuntar-los. A la vegada que miraves com quedava la música perquè concordes. Per posar el logotip al final de l'anunci vam utilitzar l'efecte de "pantalla verda" i així seleccionar els fons per posar-ho transparent.

2- So/música:
A l'hora de posar el so al nostre spot sigui una versió d'una cançó, ja que no podem escollir-la d'internet pels drets d'autor. La primera idea que vam tenir va ser versionar MAKEBA de la cantant Jain, però finalment hem versionat MY TYPE del grup musical Saint Motel.

Gràcies al company de l'Adela, l'Enric Jordà hem pogut crear la nostra versió. Han utilitzat el Saxo Alto, també hem picat de mans per unificar la percussió i la resta hem creat els sons amb els recursos del propi programa (baix, plats, bombos...).

El programa que hem utilitzat ha sigut Fruity Loops Studio (FL Studio).

A continuació hi ha un vídeo amb la versió definitiva de la música.





A continuació l'anunci:


ANUNCI GRÀFIC:
A l'anunci gràfic volíem que predomines el color rosa, ja que és el color de la marca. El text que vam posar va ser el logo (el nom de la marca) i seguidament l'eslògan. Per fer la fotografia de la mascareta vam col·locar uns fulls en blanc posats a la paret. Després amb l'eina de "marche" del Photoshop vam esborrar les línies del full. A continuació una foto del set que vam utilitzar:

A continuació l'anunci gràfic:

EL NOSTRE JINGLE PER LA RADIO:


EXERCICIS SOBRE LA PUBLICITAT:
A) El llenguatge de la publicitat:
1.- Definició de publicitat.

Difusió d'alguna informació, idea o opinió de qualsevol caràcter (comercial, polític, religiós...). Té la intenció de què les persones que ho vegin actuïn d'una manera determinada o pensi segons les idees que fa.



2.- Tipus de publicitat:

Publicitat referencial: Explica característiques del producte i vol oferir arguments objectius i coses comprovables.

Publicitat



Publicitat emocional: Juga amb els sentiments de les persones, intenten convèncer que les seves vides seran millors, més felices, més riqués...

Publicidad emocional vs. publicidad racional - NCA y asociados



Publicitat simbòlica: Vol donar un significat a la marca que la faci representativa dels nostres desitjos.

la mirada fèrtil: LA PUBLICITAT


3.- Diferències entre publicitat i propaganda.

La diferencia, és que la publicitat busca un rendiment econòmic i comercial, en canvi la propaganda té l'objectiu de vendre immediatament.


4.- Funcionament de la publicitat (Fórmula AIDA):

Atenció: Busca la captació de l'interès del públic, vol crida l'atenció.

Interès: Transforma el producte en alguna cosa interessant i atractiva per la gent.

Desig: Despertar el desig de la gent pel producte.

Acció: Fer que el públic faci el que demana la publicitat.

5.- Parts d'un anunci gràfic:

Headline: En català és el titular, normalment l'encapçalament d'un article o altre tipus de text.

Bodycopy: És el cos del text, és a dir, el text on dóna la informació.

Visual: Que a la vista d'una persona sigui atractiu i visual, és a dir, que estigui fet per agradar a la vista.

Payoff: La recompensa al receptor.


6.- Els contravalors de la publicitat:

Elitisme: Actitud que consisteix a sostenir que aquells que són considerats com l'elit, un petit grup de la societat.

Egocentrisme: Es pensa que tot gira en tor a la persona, en el cas de la publicitat, tot gira entorn del producte.

Permissivitat: Implica permís o obliga a alguna cosa.

Consumisme: Compra o acumulació de béns de serveis no considerat essencials.

Consumisme desmesurat: Un gran consumisme.

B) Preguntes sobre publicitat:

- Què és el departament de comptes?
El departament de comptes és el que està en contacte amb els clients i el que manté les relacions entre l'anunciant i l'agència.

- Com és el rodatge d'un espot?
Es divideix en tres fases, la preproducció, és el que es fa abans de gravar (el guió literari, el guió tècnic...). Després vindria la part de producció, que el qual es grava (les càmeres, els diversos plans, els actors...). Finalment vindria la postproducció que és el que es fa després de la gravació (l'edició de vídeo...):

- La publicitat és realment creativa?
Sí, perquè la publicitat realment és vendre una cosa per tal que tu guanyis qualsevol mena de benefici. Llavors has de saber vendre i normalment es fa d'alguna forma creativa, per cridar l'atenció del perceptor.

- Es proven els espots abans de sortir a la tele?

Sí que es proven els anuncis abans de sortir directament a la tele, es fan diversos prototips del mateix anunci i a partir d'estadístiques, es veu quin pot tenir més èxit entre els perceptors. 

- Com s'aconsegueix que un anunci sigui viral?
Fent un anuncio molt creatiu o molt diferent de la resta, ja que així cridaria molt l'atenció de l'espectador i es faria famós (viral).

- Com es posa el preu d'un producte?
La fixació d'un preu a un producte, es pot realitzar amb diferents tècniques, segons la teoria econòmica, segons el que hagi costat la producció del producte, segons la competència que tingui, i realment cada producte té la seva justificació pròpia.

- Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis?

Depèn del contingut que tingui el mateix anunci, és a dir, depèn el públic que anirà destinat. Encara no ho creiem, hi ha canals per les diferents rangs d'edat i a l'hora de posar un anunci això també es té en compte.

- Com és que hi ha anuncis que no s'entenen?
Això ho fan per cridar també l'atenció de l'espectador, en ser un anunci que no s'entén causa el dubte entre la gent, i la gent parla d'això a la vegada que recorden el producte.

- Qui controla que els anuncis compleixin la normativa?
Es controla amb la llei general de la publicitat.

- Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda?

La diferencia, és que la publicitat busca un rendiment econòmic i comercial, en canvi la propaganda té l'objectiu de vendre immediatament.

- És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació?

No, ja que un espot és com "la publicitat" i una campanya de conscienciació és com si diguéssim que és com la propaganda.

- Han evolucionat molt els missatges publicitaris?
Sí, sobretot ha millorat la qualitat dels anuncis, ja que en aquest temps cada vegada la tecnologia evoluciona més.

- Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys?
Perquè ja els fan de manera perquè així pensis en el cotxe que tindràs quan siguis gran, i així a poc a poc et van adoctrinant des que ets més jove.

- Com s'ho feien perquè productes nocius semblessin bons?

Això és la "publicitat enganyosa" a l'anunci el producte te'l presenten molt bonic, a partir de llums, productes falsos, però quan el tens a la realitat no és el mateix.

- Com afecta la publicitat en un informatiu?
Als informatius hi ha molta gent veient, llavors aprofiten a posar alguns anuncis, llavors tota la gent que veu els informatius veu els anuncis i incita a comprar el producte.

- La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal?

No, simplement en ven un món amb tot el bo de la vida o del món, no menteix sinó que amaga el dolent.

C) Vocabulari:

Aquest apartat el podeu trobar en la pàgina de "glossari" del meu blog.

ANÀLISI D'UN ANUNCI:
ANÀLISI DE DOS ANUNCIS AUDIOVISUALS:
UN ANUNCI BO:
Aquí està l'enllaç de l'anunci de Coca-cola.

1-Les paraules:
En aquest anunci no hi ha text oral, és a dir, només sona una cançó de fons tota l'estona. En canvi les paraules escrites són el fil conductor de tot l'anunci, és com si jugues a les "frases encadenades" per exemple, "Coca-cola con hielo", "Hielo con amigos", "Amigos con historias", i així successivament. Per aquestes frases es pot estructura l'anunci.

2- Les imatges:
Com he explicat abans, l'anunci es distribueix en diferents etapes, de les quals hi ha 15. En cada etapa hi ha tres plans diferents aproximadament. Cada "etapa" intenta enllaçar les dues paraules que diu, per exemple: "Hielo con amigos", surt amics jugant amb la neu, és a dir, gel.

3- Els sons:
En aquest anunci no hi ha efectes de so, simplement hi ha una cançó. La cançó que han posat és la real de Cola-cola, i al que han fet al llarg dels anys és posar-la a tots els seus anuncis perquè així la gent només escoltar-la se'n recordi de la marca, i així li vinguin ganes de beure Cola-cola, o sigui comprar-la.



4- El missatge:
Aquest anunci fa publicitat de la beguda mundialment coneguda, com és la Coca-Cola. El que vol transmetre aquesta publicitat és que si veus Coca-Cola tindràs una vida molt més feliç i amb moltes més aventures i històries. L'anunci va dirigit a tots els públics excepte els nens petits que teòricament no poden beure Coca-Cola. En tot l'anunci surt el consumidor, de manera feliç i vivint moltes històries diferents. En una gran part l'anunci reflecteix la realitat en els millors moments, però per exemple no surt els moments tristos de la teva vida, només t'ensenyen el bo i divertit de la vida. El que fa l'anunci és pintar un món sense problemes. Finalment m'he adonat que totes les persones que surten a l'anunci són joves i "boniques", en el sentit que cap té el cabell malament o cap té imperfeccions a la cara, i així moltes petites coses que t'adoctrinen.


Coca-Cola té un logo molt característic, i un color també molt característic. I això mateix utilitzen a l'anunci, ja posen coses del color de la marca o que de fons es vegi directament el seu logo. 


Finalment, aquest anunci el considero bo perquè enllaça molt bé les paraules. I fa sentir a l'espectador que si veu Coca-cola li poden passar totes les coses que diu a l'anunci, llavors la gent inconscientment quan va a comprar i veu la Coca-Cola la compri, gràcies a l'anunci.



UN ANUNCI DOLENT:
Aquí està l'enllaç de l'anunci de la beguda Mixta.

1- Les paraules:
Les paraules que pronuncien a l'anunci són: 
In-ter-mi-tentexcon X de mixta. Yo no soy marineroyo no soy marineroSoy un delfinsoy un delfinsoy un delfinSabe a miXta.


A part de llenguatge oral, també utilitzen el llenguatge escrit al començament de l'anunci i al final. Al principi amb la paraula "IntermitenteX" i al final amb "Sabe a miXta".



2- Les imatges:
L'anunci es pot dividir en tres parts diferents, la introducció, el nus i el final. A la introducció surt un pla del mar amb la paraula "IntermitenteX" sobre del plànol, això fa que no li donem importància al fons, i només a les lletres. Al nus de l'anunci, surt un dofí cantant una cançó molt coneguda en aquest país, i fa una altra versió de la cançó, és a dir, no canta l'original. I finalment surt una ampolla, la qual volen promocionar amb el seu eslògan que és: Sabe a miXta.

3- Els sons:
A part de les paraules que diuen el narrador i el dofí, l'únic so que es pot escoltar són les onades del mar. Per així donar-te aquesta sensació de frescor igual que les imatges del mar.

4- El missatge:
El producte que anuncia la publicitat és la beguda de la marca "miXta". L'anunci no queda molt clar el que vol explicar, per una banda diu que aquesta beguda és intermitent, però no se sap ben bé a què es refereix, aquest és un dels motius perquè l'anunci no és bo. Una altra cosa que m'he adonat és que amb les imatges del mar, vol donar un toc d'estiu i de frescor que tots necessitem. Aquest anunci es pot intuir que és per la gent major d'edat, ja que aquest producte porta alcohol. No hi surt cap persona a l'anunci, només un animal què és el dofí.

ANÀLISI DE DOS ANUNCIS GRÀFICS:
UN ANUNCI BO:




1- Elements de la imatge que es destaquen:
Principalment l'enquadrament d'aquesta imatge és horitzontal. Per com es veu la tassa de cafè es pot intuir que és un plànol des de dalt. A la vegada que aquesta tassa està al costat dret de la imatge i a l'altre costat hi ha el text per així equilibrar els diferents pesos de la publicitat. I per últim el color que més destaca és el vermell, ja que és el característic d'aquesta marca.


2-Text:
L'únic text que surt a la publicitat és l'eslògan de la marca en aquest cas, "Despierta a la vida". Se situa al costat dret de la imatge per així fer contrapès visual. I en cap moment surt el logotip d'aquesta marca, encara que tothom en veure aquesta imatge ja se sap de quina marca parla.




3-Interpretació:
Amb l'únic element que hi ha a la imatge, en aquest cas és la tassa, ja fa referència que és d'una marca de cafè, perquè dins de la tassa hi ha cafè. La relació que té la imatge amb el text posa "Despierta a la vida" i justament el que fa el cafè és accelerar-te i despertar-te. Aquest anunci podríem dir que està dirigit a un públic adult, ja que normalment els nens joves i petits no veuen cafè. La publicitat ens transmet tranquil·litat i serietat per l'ordre de les coses.


Finalment jo diria que aquest és un bon anunci, ja que és molt net i atreu molt a un públic adult i que podria veure aquest producte.

UN ANUNCI DOLENT:





1- Elements de la imatge que es destaquen:


Aquest anunci no és ni horitzontal ni vertical, és un quadrat. És un plànol frontal de dues hamburgueses, una col·locada per sobre de l'altre així fen la comparació de l'hamburguesa d'abans més petita i la d'ara que és més gran. Hi ha tots els colors propis que ens podem imaginar a una hamburguesa però realment el color que destaca més és el groc, ja que el logo de l'empresa és d'aquest color.



2-Text:


Encara i haver-hi el text "#Graciasmanolo por hacer el big mag mejor y más grande" no és l'eslògan més famós que té aquesta empresa. Aquesta frase se situa a la part superior de la publicitat, i també hi ha dues petites paraules a sota de cada hamburguesa diuen els noms de les dues hamburgueses. El logotip no surt en aquest cartell, però amb la tipologia de lletra, els colors, el nom de l'hamburguesa... Es pot esbrinar de quina empresa parlem.




3-Interpretació:


Els elements que surten a l'anunci em transmet moltíssima gana, i això és una cosa bona que té l'anunci que t'entren ganes de menjar ara mateix una d'aquestes hamburgueses. Òbviament el text té relació amb la imatge, ja que al text dona les gràcies a un home per fer les hamburgueses molt més grans i és el que surt a la fotografia. Aquest anunci crec que està dirigit a tots els públics, ja que des de ben petits anem a aquest restaurant i també quan ets ben gran.




Finalment penso que aquest anunci és dolent pel simple fet de la publicitat enganyosa. Es pot veure clarament que la imatge inferior que és més petita és de la mateixa mida que la de darrere, l'única diferencia és que han fet més gran la de darrere amb l'ajuda d'algun ordinador.I això t'enganya perquè tu esperes una cosa quan vas a comprar, i després et donen una altra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario